هندوانه خارج از فصل زرآباد به سه كشور خاورمیانه صادر می شود
433
بازديد

هندوانه خارج از فصل زرآباد به سه كشور خاورمیانه صادر می شود

  بخشدار زرآباد از توابع شهرستان كنارك گفت: هندوانه خارج از فصل زرآباد كه كیفیت بالا و طعم لذیذی دارد به سه كشور منطقه خاورمیانه در حال صادر شدن است. 'مجتبی شجاعی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هندوانه خارج از فصل امسال از طریق زمینی به كشورهای عراق و تركیه و برای نخستین بار از طریق دریایی به كشور امارات صادر شده است. وی بیان كرد: در آبان ماه سال 90

هندوانه خارج از فصل در سه هزار هكتار از اراضی زرآباد كشت شد.

وی افزود: برداشت هندوانه خارج از فصل در زرآباد از اواخر بهمن ماه سال گذشته آغاز و به طور متوسط به ازای هر هكتار 25 تا 30 تن هندوانه برداشت شد.

وی اظهار داشت: دفع آفات و مراقبت های ویژه جهاد كشاورزی و همچنین اقلیم مناسب موجب شد كه امسال برداشت هندوانه خارج از فصل در زرآباد از رونق قابل توجهی برخوردار و این محصول عاری از هر گونه بیماری های ویروسی و قارچی باشد.

بخشدار زرآباد گفت: برداشت محصول طالبی خارج از فصل نیز همزمان با هندوانه در آبان ماه سال 90 در 25 هكتار از اراضی زرآباد كشت و از اواخر بهمن ماه سال گذشته برداشت آن آغاز شد.

وی افزود: به طور متوسط در هر هكتار از اراضی زیر كشت طالبی در زرآباد 10 تن از این محصول در حال برداشت است و این محصول تنها در بازارهای سیستان و بلوچستان عرضه می شود.

وی یادآور شد: برداشت محصولات هندوانه و طالبی خارج از فصل در زرآباد تا اواخر اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، بخش زرآباد از توابع شهرستان بندری كنارك در جنوب سیستان و بلوچستان است كه قطب كشاورزی منطقه و محل تولید انواع محصولات گرمسیری و خارج از فصل به شمار می رود.



بيشتر ببينيد!

نظرات
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: